tiistai 15. tammikuuta 2013

Kuala Lumpur

Hohoi, selvittiin kunnialla yli vuorokauden matkustamisesta ja paastiin perille Kuala Lumpuriin. Halpojen lentojen vuoksi lennettiin tanne siis Hollannin ja Kiinan kautta. Lento saapui Kuala Lumpuriin puolen paivan aikaan ja kentalta otettiin muutamalla eurolla bussikyyti kaupunkiin. Majapaikka loytyi melko nopeasti China Townin kaupunginosasta. Ekana iltana mentiin ajoissa nukkumaan ja tarkoitus oli herata seuraavana paivana aikaisin, mutta aikaero teki tempun ja nukuttiin "vahingossa" kevyet reilun 12 tunnin unet. Mutta uni oli tarpeen ja jaksettiinkin sitten kierrelle koko paiva kaupungilla. Suunnistettiin paikallisjunilla Batu Caves nimiseen paikkaan, jossa on hindu temppeleita. Suosituimmalle temppelille joutui kipuamaan 272 porrasta ja temppeli sijaitsi korkeassa luolassa. Temppelia vartioi myos todella korkea kultainen patsas. Taman jalkeen suunnattiin katsomaan Twin Toweria. Noh kuuluisa korkea rakennus, ihan hieno. Talla reissulla rankkasade yllatti ja kastuttiin lapimariksi. Mutta lammin sade ei haittaa, lampotila taalla kuitenkin ollut 31-34 astetta, niin paleltumaan ei olla paasty. Tanaan kierreltiin puistossa ja kaytiin isossa moskeijassa. Moskeija on turisteille avoinna vain muutaman tunnin paivasta ja sisalle mentaessa meidan oli puettava pitkat kaavut ylle ja laitettava huivit paahan. Oltiin kuulemma tyylikkaita.

Kaiken kaikkiaan Malesia on tehnyt tahan mennessa erittain hyvan vaikutuksen. Ihmiset on todella ystavia ja avuliaita, ruoka on hyvaa, julkinen liikenne on selkeaa ja toimii ja taalla on lammin. Hammentavaa tosin on, etta en ota oikein selkoa mika on oikeaa Malesiaa. Taalla sekoittuu ainakin kiinalainen, intialainen ja malesialainen kulttuuri, joten taalla on vallalla oikea kulttuurien sekamelska. Kohta otetaan yojuna pohjoiseen kohti Penangia. Rantoja odotellessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti