tiistai 15. tammikuuta 2013

Ja kuvii


Paikallinen tyomies






BATU CAVES


Twin Tower


 KUALA LUMPUR BY NIGHT



 Meidan hostelli, Reggae hostel II

 Sanna kaantyi muslimiksi :)


Kuala Lumpur

Hohoi, selvittiin kunnialla yli vuorokauden matkustamisesta ja paastiin perille Kuala Lumpuriin. Halpojen lentojen vuoksi lennettiin tanne siis Hollannin ja Kiinan kautta. Lento saapui Kuala Lumpuriin puolen paivan aikaan ja kentalta otettiin muutamalla eurolla bussikyyti kaupunkiin. Majapaikka loytyi melko nopeasti China Townin kaupunginosasta. Ekana iltana mentiin ajoissa nukkumaan ja tarkoitus oli herata seuraavana paivana aikaisin, mutta aikaero teki tempun ja nukuttiin "vahingossa" kevyet reilun 12 tunnin unet. Mutta uni oli tarpeen ja jaksettiinkin sitten kierrelle koko paiva kaupungilla. Suunnistettiin paikallisjunilla Batu Caves nimiseen paikkaan, jossa on hindu temppeleita. Suosituimmalle temppelille joutui kipuamaan 272 porrasta ja temppeli sijaitsi korkeassa luolassa. Temppelia vartioi myos todella korkea kultainen patsas. Taman jalkeen suunnattiin katsomaan Twin Toweria. Noh kuuluisa korkea rakennus, ihan hieno. Talla reissulla rankkasade yllatti ja kastuttiin lapimariksi. Mutta lammin sade ei haittaa, lampotila taalla kuitenkin ollut 31-34 astetta, niin paleltumaan ei olla paasty. Tanaan kierreltiin puistossa ja kaytiin isossa moskeijassa. Moskeija on turisteille avoinna vain muutaman tunnin paivasta ja sisalle mentaessa meidan oli puettava pitkat kaavut ylle ja laitettava huivit paahan. Oltiin kuulemma tyylikkaita.

Kaiken kaikkiaan Malesia on tehnyt tahan mennessa erittain hyvan vaikutuksen. Ihmiset on todella ystavia ja avuliaita, ruoka on hyvaa, julkinen liikenne on selkeaa ja toimii ja taalla on lammin. Hammentavaa tosin on, etta en ota oikein selkoa mika on oikeaa Malesiaa. Taalla sekoittuu ainakin kiinalainen, intialainen ja malesialainen kulttuuri, joten taalla on vallalla oikea kulttuurien sekamelska. Kohta otetaan yojuna pohjoiseen kohti Penangia. Rantoja odotellessa!

torstai 10. tammikuuta 2013

Kulkutautinen..

Äiti sanoi, että mua vaivaa kulkutauti. No, koska äiti on tietenkin oikeessa niin kulkutaudissani taas muutamia kuukausia sitten ostin lennot Malesian kautta Australiaan. Mukaani sain kaimani Sannan ja ylihuomenna meidän suuri päivä koittaa. On tätä päivää taas jo odotettukin!

"Ne jotka lähtevät, eivät kysele, haaveilijat sen sijaan ruokkivat päiväunelmiaan utelemalla ja jossittelemella" kirjoitti nomadikirjailija Päivi Kannisto.

Kaipa me ollaan sitten lähtijöitä, kulkijoita, kulkutautisia, levottomia... Maailmaa lähdetään taas tutkailemaan määrittelemättömäksi ajaksi. Paluulippua ei tietenkään ole ja paluulippuunkin on rahat hankittava paikan päältä. Australiasta on siis tarkoitus etsiä töitä, mutta jottei elämä liian rankalta kuulostaisi on ennen työnhakua edessä reilun kahden viikon lomailu Malesiassa :) Tarkoitus olisi nyt sitten kokeilla sukellustaitoja kirkkaissa vesissä, jottei hyisessä Itämeressä harjoittelu mennyt aivan hukkaan.  Mutta eipä tulevasta matkasta vielä oikeastaan sen enempää, koska itsekään en tiedä mitä on edessä. Tai no ystäväni Jenny on edessä Melbournessa ja jos siitä kohtaamisesta selviää niin enköhän selviä mistä vaan :)

Raappanan sanoin päätän uuden blogini ensimmäisen kirjoituksen.

"Lähdetään kauas pois
sinne mis on lämmin,
ja niin paljon elävämmin
loistaa tähdet ja kuu.
Ei se voi olla väärin,
lähtee maailman ääriin."