Nyt on kiire kirjottaa, mul on nettiaikaa 15 minuuttia. Oon siis talla hetkella Melbournen kaupungin kirjastossa. Mutta joo ensiksi loput meidan lomasta Aasiassa. Kuala Lumpurin jalkeen otettiin yojuna kohti Penangia. 7 tunnin junamatka noin 10 euroa, melko halpaa siis :) Ja nukkumavaunu oli mita mainioin, uni maittoi. Penangiin saavuttiin 7 aikaan aamulla, ja jouduttiin tekemaan oikein toita majapaikan eteen. Kukaan ei ollu viel chekannu itseaan ulos hotelleista joten, hetken kiertelyn jalkeen paatettiin vaan syoda aamupalaa pitkan kaavan kautta ja etsia majapaikkaa uudelleen puolen paivan aikaan. Lopulta kiva hotelli loytyi ja hotellista myos kivat Portugalilaiset naapurin pojat joiden kanssa paadyttiin reissaamaan neljan paivan ajaksi. Penangissa kaytiin vierailemassa Malesian suurimmassa Budha temppelissa. Aivan mieleton paikka! Oon nahny kymmenia ellen satoja temppeleita, mutta taa oli upein kaikista. Laitan kuvia myohemmin. Penangissa kaytiin myos China Towmin yomarketilla, jossa oli esiintymassa kiinalainen dragqueen. Oli muuten aika mielenkiintonen esitys, vaikka mitaan ei ymmarretty. Lisaksi taa kiinalainen iski silmansa meidan toiseen Portyugalilaiseen kaveriin Diogoon :) Kaks yota vietettiin siis Penangissa, josta otettiin porukalla lautta kohti Langkawin saarta. Saarelle paastya vuokrattiin auto, jolla lahdettiin rannalle. Loydettiin ihana bungalowi majoitus. Tuli muuten taas todistettua kuinka maailma on pieni, nimittain samassa hostellissa tormasin alemmalla vuosikurssilla olleeseen toimintaterapeuttiin. Langkawilla lahinna chillailtiin rannalla ja tutustuttiin saareen. Muuten oli ihana paikka, mutta ranta oli taynna meduusoja. Kuolleita isoja meduusoja rannassa ja vedessa pikkumeduusat pisteli jalkoja. Ei mitenkaan miellyttava uintikokemus.... Ainiin sit kokeiltiin porukalla banaanivenetta, huippua!!!
Langkawilta suunnattiin Sannan kanssa sittenkin Thaimaan Koh Lipe nimiselle saarelle. Tarkoitus oli alunperin menna siis Malesian Itarannikolle, mutta sateiden takia paadyttiin menemaan Thaimaan. Koh Lipelle oli vaan reilun tunnin mittanen venematka. Lipelta loydettiin kanssa ihana bungalowi majoitus gekkoineen ja matoineen. Lipella otettiin kanssa melko iisisti ja tehtiin kaikkee kivaa. Kaytiin snorklaamassa, sukeltamassa ja otettiin tatskat! Sukeltaminen vahan jannitti, mutta kaikki meni hyvin ja kokemus oli tuhat kertaa miellyttavampi kuin Suomessa. Sukellettiin noin 22 metriin, vaikka periaatteessa meilla on lupa menna vaan 18 metriin. Mutta syvemmalla nakee kaikkee kivaa, kuten merihevosia!! Ja parasta sukeltamisessa oli se, etta meidan ei oikeestaan tarvinnu huolehtii mistaan. Kunhan seurattiin vaan opasta niin kaikki oli hyvin.
Hei mut nyt loppuu aika! Mut jokatapauksessa siina varmaan tiivistetysti huippukohdat. Nyt ollaan Melbournessa ja majottiin samaan kamppaan Jennyn, Eijan ja Arvin kanssa. Ei moni aussipoika paase asumaan neljan suomalaisen kanssa :)
Langkawilta suunnattiin Sannan kanssa sittenkin Thaimaan Koh Lipe nimiselle saarelle. Tarkoitus oli alunperin menna siis Malesian Itarannikolle, mutta sateiden takia paadyttiin menemaan Thaimaan. Koh Lipelle oli vaan reilun tunnin mittanen venematka. Lipelta loydettiin kanssa ihana bungalowi majoitus gekkoineen ja matoineen. Lipella otettiin kanssa melko iisisti ja tehtiin kaikkee kivaa. Kaytiin snorklaamassa, sukeltamassa ja otettiin tatskat! Sukeltaminen vahan jannitti, mutta kaikki meni hyvin ja kokemus oli tuhat kertaa miellyttavampi kuin Suomessa. Sukellettiin noin 22 metriin, vaikka periaatteessa meilla on lupa menna vaan 18 metriin. Mutta syvemmalla nakee kaikkee kivaa, kuten merihevosia!! Ja parasta sukeltamisessa oli se, etta meidan ei oikeestaan tarvinnu huolehtii mistaan. Kunhan seurattiin vaan opasta niin kaikki oli hyvin.
Hei mut nyt loppuu aika! Mut jokatapauksessa siina varmaan tiivistetysti huippukohdat. Nyt ollaan Melbournessa ja majottiin samaan kamppaan Jennyn, Eijan ja Arvin kanssa. Ei moni aussipoika paase asumaan neljan suomalaisen kanssa :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti